Premiärnerver & Succé



Premiärnerverna har lagt sig och återigen har vi lagt en mer än lyckad spelning bakom oss....................

Eller lyckad.... Fröken Piano och jag är ju kräsen och känner ju när det inte sitter hundra  men andra lovordade oss till skyarna.
En av servitriserna var så lycklig och sa: "Jag har fått så mycket beröm över er, JAG som inte ens spelar"
Vi får nog inse att vi ÄR bra trots att vi lägger ner minimalt med tid till att repa.


Vad sägs om att vi under eftermiddagen idag per telefon bestämde låtar och tonart? Jag sjöng en snutt i telefonen och hon tog ut de vid pianot.
Det skulle jag inte våga med någon annan kan jag lova : )

Att jag sedan sjöng en låt jag ALDRIG sjungit förr vittnar om kompetens eller ren dumhet, men bra gick det!
Mycket folk som oxå stannade kvar hela kvällen gjorde både oss och personalen nöjd!

Mannen kom och hjälpte oss med nerpackning av ljudanläggning och det var skönt för efter en kväll på höga klackar, på en barstol med hård sits så jag fick domningar i rumpan, var det härligt att hoppa in i en varm bil och bli hemkörd.



Vad gjorde jag utan honom??


Var lite hungrig på en nattmacka eftersom jag inte gärna - trots att vi blev bjuden på mat där - sjunger mätt...........
Förresten var det ingen höjdare vi åt.......Grillad tupp med råstekt potatis och champinjonsås.
Hur det smakade?
Tja, som  grillad kyckling (är inte ungtupp en kyckling?) med pyttipannapotatis och burkchampinjoner i sås!
Det låter mer exotiskt på menyn...............

Men personalen var jättetrevlig och om två veckor är vi tillbaka! (Publiken var oxå jättetrevliga)
VI repar väl in några till låtar via telefon tills dess ; )



Kommentarer
Postat av: ufis

F-n va stolt jag är!!! Över er!!!

2008-10-05 @ 10:57:16
Postat av: Starlet

Tack! Jag skriver ut sen hur jag kommer jobba. :)



Jag vill också höra er spela nån gång!



Kram

2008-10-05 @ 11:43:09
URL: http://starletspalace.blogg.se/
Postat av: Starlet

Oj vad kul! :D Jag har skrivit upp det i kalendern nu iaf. Det kan hända nåt annat den kvällen, men annars är jag lätt där! :)



Kram!

2008-10-05 @ 12:02:06
URL: http://starletspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0