Väcka minnen.............

Ikväll har jag veckans enda hemmakväll. Efter att ha jobbat sent tog jag en sväng till kyrkogården för att tända ljus.
Jag har bestämt att under de mörka månaderna ska det alltid brinna ett ljus hos Mela, så jag åker dit ett par gånger i veckan..........
Många hade tydligen uppmärksammat årsdagen för det fanns gott om rosor vid hennes grav!
Mela gillade verkligen inte blommor men ändå växer det så det knakar på det lilla landet framför stenen.
En pojkvän hon hade köpte röda rosor till henne en "alla hjärtans dag" när de varit tillsammans i nån månad. Mela sa då: "Jag gillar inte blommor!" Tror ni pojkvännen nånsin mera köpte blommor åt henne?

Gissa om blomaffären blev brydd då vi skulle beställa kistdekoration och vi sa att den inte fick innehålla blommor..............
Nej det blev bara gröna blad och växter och fullt med gula fjärilar.
Mela skrattade nog gott åt minen på blomaffärsfolket!!!

Det känns lättare nu när årsdagen passerat..... på nåt sätt återupplever jag hennes sista dag om och om igen just på årsdagen! Det blir inte lättare fast åren går heller..............

Som ett inlägg sa så ryser även jag av Martin Stenmarcks rader: "Jag kommer inte hem ikväll, om jag känner mig själv. Låt oss ta farväl, av både hjärta och själ"................

Den låten kom ut i slutet av hennes sjukhusvistelse och eftersom vi lyssnade på radio på dagarna på sjukhuset, så var det precis som om Mela ville förbereda oss genom den sången.


En annan skiva jag har svårt att lyssna på numera är I`m from Barcelona" som var en favoritskiva för Mela! Den skivan spelade vi på repeat när hon bestämt sig för att ge upp och hon somnade in till den skiva hon gillade mest..........

Jag har lyssnat ett par gånger efteråt men förknippar den bara med sjukhus, ångest och död så den är långt undanstoppad nu.

Det var inte meningen att min lediga kväll skulle bli en "ältandes" kväll men förmodligen har jag mycket kvar att bearbeta och det kommer att ta sin tid.
MEN som jag sagt tidigare: Jag är oftast glad men får mina svackor. Det får väl alla?



Kommentarer
Postat av: ufis

Visst har vi svackor. Men du klarar av dem med bravur. Du är så duktig, min favvotinelin! Kraaam!

2008-10-02 @ 21:09:30
Postat av: Starlet

Jag håller med Ufis. Svackor kommer och går och vissa är avgrudsdjupa, men man kommer alltid upp igen. Jag söker studentlgh nu. Inga problem att få en sån. Jättestor KRAAAAAAAAAAAAAAM på dig duktiga du.

2008-10-02 @ 21:25:22
URL: http://starletspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0