Livsviktigt

Idag har jag varit på den berömda hjärt & lungröntgen.............
Många är de gånger som jag tillbringat i väntrummet på röntgenavdelningen genom åren.
Otaliga tillfällen har jag stått i kulisserna och tittat på dataskärmens bilder av Melans lungor för att se om jag kunnat se några större förändringar på hennes väldigt dåliga lungor.........

Hon väntande ju i drygt två år på en lungtransplantation och "ett nytt liv" som hon aldrig fick......
En av anledningarna till att hon aldrig fick nya lungor var den stora bristen på organ i Sverige!
Visste du att en undersökning visar att 85% av svenska folket skulle säga ja till donation?
Det skulle innebära 7 500 000 JA sägare i donationsregistret!
Visste du att bara 1 500 000 har registrerat sig?
Det SKULLE kunna vara NEJ sägare............................

Hur ska DU göra?
Lätt som en plätt på www.livsviktigt.se

Det är konstigt hur ens hjärna reagerar när man kommer in i en miljö som varit så "normal" under flera år...........
Jag har inte satt min fot på röntgen på över 2 1/2 år men känner igen lukten, den svarta randen på golvet som man ska följa till lungröngten (hur många gånger har man inte nött den) det dunkla ljuset i undersökningsrummet och personalens uppmaning att "andas in djupt och håll andan"....
Tidigare har jag bara varit "bisittare" men idag var det min tur (eller otur) att göra den undersökning som var skåpmat för Melan!

Förhoppningsvis är mina lungor och hjärta helt normala oxå så att jag slipper komma tillbaka hit..............



Kommentarer
Postat av: Starlet

*håller tummarna*!



Det är så dåligt att fler inte registrerar sig där. Det är ju bara att kryssa i ja eller nej helt enkelt. :/



Kram

2008-10-10 @ 07:33:33
URL: http://starletspalace.blogg.se/
Postat av: ufis

Det går nog bra.Jag tänker på dej och håller också alla tummar som finns. Kram.

2008-10-10 @ 08:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0