Fredag Igen

Har precis avslutat mitt veckopass på jobbet och har en L-Å-Å-Å-N-G orörd helg framför mig och, inga måsten inplanerade.
Eller......det finns det ju alltid, som att gräsmattan MÅSTE klippas, tvättkorgarna tömmas, huset stotstädas etc. etc.
MEN det känns inte som jag bryr mig om det inte blir gjort och den känslan är så skön..............

Får jag ett ryck i helgen så gör jag väl några knop, annars får det väl va!
Jag menar, ingen kommer väl och GÖR de här sakerna åt mig, eller?

Nej nu ska det samlas lite krafter till nästa helg som blir korthelg istället, med spelningar både fredag och lördag...
Sen tar det en vecka att bli människa igen!!!!
(Det är därför jag vill göra ingenting den här helgen)

Meteorologerna har lovat "sol från klarblå himmel och upp till 15 grader varmt i helgen (Hmmm, har hört det förut) så ta vara på "den sista sommarkänslan" för nu väntar bara dagar som igår med rusk, rusk och ännu mera rusk.




Kommentarer
Postat av: Starlet

Ja det är svårt att hitta tid om man inte har tagit sig tid till det förut, men det går ju. Det är bara en vanesak. När jag VERKLIGEN har häcken full så är det enda utvägen för mig iaf att kliva upp tidigare och träna. Eller slinka in mellan skolan och det jag ska göra efter (det tar ju inte lång tid heller) eller bara pussla så man kan skapa sig en timme att avsätta til träning som ju faktiskt är en investering i sig själv. Sen finns det ju vissa som förespråkar hemmaträning med DVD'er, bollar, maskiner, hantlar och allt vad det är. Det brukar iaf jag aldrig rekommendera för man tränar inte hemma, det vet jag att man inte gör..hehe.



Det är så sjukt jobbigt att BÖRJA träna. Det är det faktiskt. Men när man väl kommer in idet så alstrar det ju energi och folk som brukar fråga mig "hur ORKAR du träna så mycket?" brukar jag svara "Om inte jag tränade skulle jag aldrig ha energi att träna" Så det gäller ju att bara rassla igång o sen rullar det på.



Pssst..träna på SATS..:D

2008-10-10 @ 16:41:19
URL: http://starletspalace.blogg.se/
Postat av: ufis

Har också en helg utan måsten. Ska bara slappa, sova och bota den envisa huvud- och armvärken! Kram!

2008-10-10 @ 21:40:37
Postat av: Starlet

Haha, som om det bara är en viss "typ" somm tränar på gym då. :) Ja men långpromenader är en ren nödvändighet för att min hjärna ska fungera över huvud taget. Det är så skönt. Bara på med myskläder och en fulladdad mp3-spelare och sen bara gå dit fötterna bär en. Helst ska man lämna mobilen hemma också så att man inte går och kikar på den hela tiden, som jag brukar göra....



Snyft. Jag kommer aldrig att få träna med nån på sats. :( Annars kunde jag dra med dig på spinning och yoga och lite såna där enkla saker. Men men. Du får väl börja med promenaderna först iaf.. :) Ta med Ufis! Så kan ni prata hela vägen, det är också trevligt.



Uschvatrött jag är på min fysiologibok nu. Jag kräks på den! Kanske dags att sätta sig framför TV'n lite....



Kram & godnatt!

2008-10-10 @ 22:11:07
URL: http://starletspalace.blogg.se/
Postat av: Starlet

Ja, jag vill gärna se eran privata salong! :) Kram

2008-10-10 @ 22:20:09
URL: http://starletspalace.blogg.se/
Postat av: Starlet

Hahaha, med lätta saker menar jag att det är svårt att göra fel ;) Ont i röven får man bara i början. Pussokram



ps. Skicka Steph till SATS! Jag tar hand om henne.

2008-10-10 @ 22:41:32
URL: http://starletspalace.blogg.se/
Postat av: Starlet

Tyvärr så är SATS sjukt snåla med "provträningar".. man brukar inte få det, man får typ bara gå runt och kolla hur det ser ut och sånt där. Men jag ska höra med dem.



Kram

2008-10-11 @ 15:21:05
URL: http://starletspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0