Med Smak Av Sommar!!!


Idag har man känt sig som en människa igen......
Skjutsade mannen till jobbet för att kunna ha bilen att uträtta ärenden med!
Började med att handla på ett överfullt Ica Maxi.... Tror att hela stadens befolkning befann sig där samtidigt med mig!!!

Hade lovat mannen att grilla (!) idag och fick leta igenom hela affären efter grillkol.......
Stod i kilometerlånga köer innan jag kunde packa bilen med kassar och åka till kyrkogården med nyiköpta ljus!!!
Men som det blåser idag så undrar jag om ljuset fortfarande brann när jag åkt därifrån!!

Hem och skalade potatis till potatisgratäng, marinerade köttet, gjorde sallad, trädde grillspett, tände grillen, dukade och blev klar samtidigt som mannen kom hem.....
Dottern med pojkvän var redan hemma och sonen med flickvän på intåg med "Stor & Liten"
Alltså som bäddat för en riktig familjemiddag och det blev det....

Sonens flickvän är dock vegetarian och äter inget som har haft ögon (!) så hon fick några torra falafel men åt ändå ; )

Densamma drack oxå ur dotterns äckliga "kolikör" (hon samlar ju på kor men gillade inte likören i koflaskan) blev på lyset medans vi spelade alfapet och poker (!)
Jag som ville se "dansbandsjakten" på TV  (gillar ju förnedringsTV)

Men nu har de åkt hem, dottern med pojkvän har gått upp för kvällen och mannen och jag sitter här i varsin fåtölj och inväntar sängen!

Att grilla i slutet av oktober är faktiskt en höjdare även fast man äter inomhus för det smakar sommar ändå!

Testa vet jag!!!!


Kommentarer
Postat av: ufis

Grillat är gott! Häng med till våren, vettja!! Kram!

2008-10-26 @ 10:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0