Fars Dag...(men inte bara idag)

Idag är det Fars dag om nu nån har missat det!!! Själv är jag emot att en endaste särskild dag på året ska tillägnas pappa (eller som på våren, mamma)
Ringde trots det för att "gratta" min pappa på förmiddagen, men han blev nog mest irriterad för han blev störd i sitt jobb....(Han lägger nytt golv hemma) Jag har tre bröder och vi ringde tydligen  med nån minuts mellanrum, vilket innebar att han precis hann gå till golvet innan hann fick vända och svara i telefonen : )
Lovade att bjuda på en lunch i veckan (jag har ju kuponger....)



Sedan tog vi en tur söderut till "svärmorfar". Mannen har vuxit upp hos sina morföräldrar så jag har alltid sett de som mina svärföräldrar.... "svärmorfar" är nästan 90 år men ett riktigt krutpaket!!!!!
Han bakar bullar, storhandlar, storstädar och grämer sig för den sålda bilen då han och sambon är för friska för färdtjänst!!!!!
Inte ens glasögon behöver gubben!!!!!

Fick man vara som han är gör det inte mig nåt att bli så gammal................

Ändå har man så dåligt samvete för att det går så långt mellan gångerna man ses. Rätt som det är kan man få beskedet att de närmaste inte finns längre............
Jag har sagt det förr.......Träffa dina nära och kära medans de lever.....
Ring åtminstone regelbundet *dåligt samvete igen*

Jag försöker hålla kontakt ofta med mina föräldrar och behöver inte bara EN dag på året för att visa de att jag älskar de
 



Kommentarer
Postat av: ufis

Inte ska du ha dåligt samvete! Du om någon bryr dej verkligen om de dina!Kraaaam!

2008-11-09 @ 21:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0