SAMMANFATTNING



Den här helgen har varit HEEEEEEELT galen.........
Det startade i fredags med att jag lovade min friska kollega att komma tidigare eftersom vår andra kollega fortfarande var sjuk och vi inte fick någon vikarie!!!
Eftersom jag ÄR traditionsbunden när det gäller att bli klar med det som ska pyntas till första advent så klev jag upp EXTRA tidigt för att hinna fixa ALLA lådor med granris, belysningar och kransar INNAN jag åkte till jobbet!!!!

Javisst ja, Pärlspelning på kvällen med samling klockan fem (jag slutade halvfem) 2,5 mil hemifrån men va f-n det har gått förr : )
Framme riggar vi och förbereder oss för soundcheck........ Sen har vi gott om tid att fixa käk (har ju inte blivit nåt sen lunchen) byta om & fixa till sig..................

MEEEEEN.......................VAR ÄR MIN PÄRM????????
Fasan att stå en hel kväll UTAN texter och noter är mer än jag klarar av!!!!!! Det rör sig trots allt om 50-60 låtar.....
Skulle Du vilja det????

Mannen fick vända tillbaka då han kom på att han lastat den pärmen när Fröken Piano och jag spelade sist (fast jag inte behövde den) och den blev liggandes i VÅR spelbil.......
Den står parkerad 2 mil söderut hemifrån räknat så det blev en nätt tur på 10 mil i blixthalka.....

Ja ja det ordnar sig, tänkte vi.... vi hinner soundchecka under första låten.......Det brukar ju aldrig strula!
Så drygt fem minuter försenad, utan kvällsmat, kunde vi gå på scen så fort vi såg mannen visa sig i dörröppningen!!!!
MEEEEEEEEN........INGENTING funkade smärtfritt, sonen slet sitt hår och skruvade och bytte kablar i ren desperation!!

OM det BARA hade varit våra pärlor där hade de säkert haft överseende MEN vi hade folk som skulle lyssna på oss till ett kommande bröllop så vi ville verkligen göra bra i från oss........

Hörde absolut ingenting från scenen så den närmaste 1 1/2 timmen var den längsta i mitt liv!!!!!
Efter pausen flöt det på som vanligt och gästerna var nöjd och ville boka oss men hela kvällen var en pärs!!!!!

Slocknade direkt när jag lade mig och vaknade lördag morgon med sprängande huvudvärk!!!
TYPISKT!!! (men inte konstigt! Ingen mat och knappt nåt att dricka på hela kvällen före)
Jag var tvungen att fixa en del under dagen innan jag skulle träffa Fröken Piano för kvällens spelning med henne!!!!
Duschade och gjorde mig klar innan jag åkte för att slippa stressa senare....

Dottern och jag for iväg in till stan, käkade lite, handlade det jag skulle, lämnade henne och begav mig till kvällens spelställe som visade sig vara en El Salvadorisk poesiafton med poesi  på spanska......
Öhhhhhhhh, var kom vi in i bilden med sånger på svenska???
Dessutom drog det ut på tiden (vi skulle ha börjat vid halvsex och halvsju hade vi fortfarande INTE gått på scen............

FÖÖÖÖÖÖÖÖR......Vi hade biljetter till stadens konserthus som en vän i den gruppen som spelade gett oss och den konserten började halvåtta!!!!!!

Men vi grejade det oxå......( Till rungande applåder)Gick på scen tjugo i sju, klev av kvart över, lämnade all roddning till sonen, kastade oss i bilen och hann precis tid!!!! Yippie!!!!!

Tog snabbmat på vägen hem och slocknade igen när jag kom hem.....

Söndag morgon.......Klev upp tidigt!!! Skulle möta Fröken Piano klockan elva  vid dagens spelställe och var där strax före....

Plockade ur bilen för att komma in i ett rum med staplade bord och stolar efter väggarna!!!!! De hade nämligen bonat golvet i den lokalen  under helgen och nu skulle ALLT ut INNAN vi fick komma in och inte hade de bråttom heller.....Men det hade vi!!!

Vi behövde ju  köra igenom en del av jullåtarna som vi inte hade nosat på sen förra julen!!!
Men även det klarade vi av (eloge till oss) och gjorde två bra framträdanden tillsammans med dottern som fick vara med på ett hörn.... Det är tryggt att veta att jag har en efterträdare : )

Melas doktor under 17 år i Uppsala hade kommit upp....Dels för att lyssna på oss men oxå för att repa lite med oss till en överraskning på hennes 50årsfest som vi ska spela på om ett par veckor!!!!
Det blir häftigt. Först spelar jag och Fröken Piano efter middagen och sen spelar jag och bandet upp till dans resten av kvällen.....
Doktorn ville sjunga duett med mig så vi repade in ett par jullåtar när alla gästerna hade gått från spellokalen!!!

Hon ville bara ha mer och mer...kände sig hög och erbjöd sig att komma upp och sjunga med oss utan betalt bara för att få bli hög igen ; ) Kan hon inte skriva ut piller???

Finaste berömmet och det jag tar åt mig av mest är mannens komplimanger om hur stort och mycket vi låter Fröken Piano och jag på bara två personer.......JA, vi brukar få mycket beröm men mannen har varit med i musikbranchen i så många år att det han säger om oss tar jag på yttersta allvar <3<3<3

Mannen bjöd mig och dottern med pojkvän på restaurang efteråt och just nu känner jag mig: mätt, lättad, lycklig och trött....

Ett långt inlägg????
Jaaa, men den inkluderar hela helgen!!!! Hoppas du orkade läsa ändå : )




Kram till er alla



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaa, det var långt men BRA!!! Du är en Pärla! Kram!

2008-11-30 @ 20:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0