DEN LÅNGA VÄNTAN...

Eftermiddagen och kvällen har jag tillbringat med dottern på akuten efter en remiss från hälsocentralen.......
Hon har ju haft magproblem en tid och de sista veckorna har varit bedrövliga!!!!
SJU (7) TIMMAR fick vi sitta i akutens väntrum och vänta!!!!!! Räknar man sen minuterna kirurgen var inne och undersökte så kan man konstatera att vi nötte bänk, tittandes på ALLA program på TV4 i akutens väntrum tillsammans med fyrtioelva andra väntandes sjuklingar i olika åldrar och faser i MASSOR av timmar!!!!!!!

Jag har sagt det förr.........
1: Man ska vara frisk för att ORKA vara sjuk på sjukhus
2: Hur kan nån människa bli frisk på sjukhus?
3: Var ÄR alla läkare på sjukhus?
4: Varför finns det ett direktnummer till sjukvårdsupplysningen i akutens väntrum? (bara att lyfta på luren)

Orka fundera mera........

 
Go´natt



Kommentarer
Postat av: Starlet

Nämen FY.. Sju timmar! Och ändå har jag blivit varnad för att jobba på akuten i framtiden eftersom man ofta inte ens hinner äta. Jisses.



Men jag vill köra ambulans. :)



Jag tror dina funderingar om sjukhus stämmer. Hoppas att jag på något sätt kan vara med och förbättra den svenska sjukvården i framtiden. Annars får jag väl bli snorrik på att sälja kurslitteratur istället. ;)



Hoppas Steph mår bättre.



Kram!

2008-11-27 @ 00:26:35
URL: http://starletspalace.blogg.se/candy
Postat av: ufis

Ja, det håller jag med om. Ska vara frisk för att orka vara sjuk - eller komma med tut-tut!

Kram!

2008-11-27 @ 15:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0