Av musik är du född, Till musik ska du åter varda

Min gamla mor brukar säga på måndagen att "Nu har vi dragit proppen ur veckan"
och på nåt konstigt sätt kan det stämma för nu är över halva veckan avverkad och snart är det helg igen : ) 
Idag har absolut inget särskilt hänt på hela dagen. Ganska skönt med såna dagar faktiskt
Känner mig inte alltför trött heller och har precis mailpratat med vår keyboardist om nya låtar att köra in till höstsäsongens spelningar.
Blir nog en lagom kompott av alldeles nytt och gamla hits.
Det kliar i musiktarmen att få komma igång igen och på söndag blir det rep.
Har flera spännande spelningar på gång med en duo jag oxå musicerar med. Men här gäller det jazz och blues och vänder sig till en helt annan publik än den vi spelar för med bandet!

Har lite svårt att välja mellan genrerna och hoppas för allt i världen att jag ska slippa oxå. 
Det är skönt att ha jazzen att falla tillbaka på då ålder är ett farligt gissel i musikbranchen om man tillhör det kvinnliga könet.
Som man kan du spela i princip tills du ramlar omkull eller virrar bort dig från scenen, i vilket band inom vilken genrer som helst


Som kvinna ? O nej, Det är viktigare att du är ung och ser bra ut än sjunger bra. Det kan man fixa i studion, säger Bert Karlsson. Är du gammal, ful, tjock etc men sjunger som en gud kan du få lägga sången på skivan till den vackra idolen som hon sedan kan mima till....
Kan du någonsin tänka dig en man göra samma sak?
"Får jag inte göra det själv så ger jag f-n i det" säger han och går.

Inom jazzen kan du stanna tills du inte kommer ihåg texterna längre och ögonen blir så dåliga så flaskbottnar inte räcker till, när högsta volymen i medhörningen är nådd eller alzeimern slagit till....
Det spelar ingen roll om du är man eller kvinna, här är du beundrad för det du gör inte vem du är....

Men jag är så himla glad att jag fortfarande är i "ingemansland" så jag får suga på alla karameller på en gång.
Jag är född i musik, har växt upp i musik, gift mig med musik, fått barn med musik och tänker sannerligen dö med musik oxå.
            Av de bästa av två världar väljer jag båda för att jag vill, kan och törs..











Kommentarer
Postat av: Ufis.

...gamla mor...hm!

2008-08-13 @ 22:15:35
Postat av: sarah

på h&m i sthlm , köpte det i maj för ca 150:- bara (: vet inte om de finns kvar dock . :/

2008-08-14 @ 22:32:45
URL: http://sarahnorling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0