Högsta vinsten


Idag stod det i den lokala morgontidningen att jag vunnit första pris i en korsordstävling!!! Jag som ALDRIG vinner nånting går och vinner en tävling jag INTE skickat in till. Det vet jag eftersom jag inte löser korsord : }
På nåt sätt får de mig att känna mig SÅ korkad. På sin höjd löser jag barnkryss eller liknande. Men alla kan ju inte ha det totala beroende av dessa rutor som min mor har. Liksom en äggsjuk höna börjar hon varenda lördag: "Glöm inte att riva ur korsordet". På söndagen så snart anständigheten kräver står hon utanför dörren för att hämta helgens korsord.
Med ett lyriskt leende skyndar hon hemåt på sin moped och försjunker sig djupt ner i rutornas magiska värld (eller?)

Eftersom hon tigger korsord av andra än mig så varierar hon namnen på de hon skickar in. Förra helgens kryss var alltså tilldelad mig och det gav utdelning på en gång.....
Det här sättet är ett ypperligt sätt för mig att lösa korsord då de som ser mig vinna TROR att jag är en hejare på rutorna, och det kan de gärna tro.........




Kommentarer
Postat av: Ufis

...tro ska vi göra i kyrkan. Här VET vi!

2008-08-30 @ 21:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0