Under stearinljusens sken............

Gaaaaaa! En av de få dagar jag slutar tidigt vaknar jag med sprängande huvudvärk som inte går bort på hela dagen....
Inte blir den bättre av att jag offrar två timmar av min lediga tid att försöka sova bort den heller!
Ringer Fröken Piano och bokar om kvällens rep. Vem orkar höra musik när jag knappt klarar mina egna hjärtljud just nu?

Nåväl och slut med självömkan......
Dottern i huset utbildar sig till frisör och får flitigt öva sig på bekantskapskretsen.
Igår kväll huserade hon slött tillsammans med två kompisar i min djungel med fika och tjejsnack.
Plötsligt ringde de på dörren och två killar de umgåtts med under sommaren kommer in , och mannen skickar de till djungeln.
Timmarna går och mörkret faller......Glada skratt och hejarop hörs.
En av killarna går upp på dotterns rum och hämtar fönsterlampan. (Stearinljusen räcker väl inte)
Mannens och mitt sovrum ligger vägg i vägg med djungeln och att sova i den volymen som rådde där var bara att glömma... Satt och tänkte på hur några timmars sömn jag skulle få inatt eftersom jag börjar JÄTTETIDIGT den kommande morgonen (idag!)
Rätt irriterad ropar jag in dottern eftersom jag av hänsyn inte  vill explodera framför hennes kompisar, och när hon kommer in säger hon: "Jag är snart klar, jag håller på att klippa D (en av killarna son jag TROR är hennes pojkvän, men hon nekar)
Hon borde ha bragdmedalj....... Att i stearinljusens sken, förstärkt med sänglampans, klippa en långhårig grabb i en kort frisyr utomhus (eller nästan) under kompisars glada påhejande, utan spegel. En grabb som dessutom sällan tar av sig kepsen (jag tyckte den satt på hela tiden genom fönstret)
Om han blev nöjd eller inte och om frisyren blev jämn (det visade väl sig idag) förtäljer inte historien men kan man klippa i mörkret borde hon klara gesällbrevet lätt som en plätt......

Förresten borde grabben ha en bragdmedalj han oxå.... Att klippa av sin sparade kalufs av en elev under utbildning i mörker när kompisarna tittar på är VÄLDIGT modigt...
Är han ändå inte modig så måste han vara VÄLDIGT kär i dottern när han satte sig som hårmodell i stearinljusens sken ; )




Kommentarer
Postat av: UFIS

Grattis till en svärmorsdröm! Kram!

2008-08-20 @ 20:32:51
Postat av: Starlet

Haha, ja klippa i mörker är inte alls lätt! Man blir så irriterad när man kommer ut i dagsljuset sen och ser allt. :/ Men har han alltid keps så är det nog inga problem ;)

2008-08-21 @ 19:27:47
URL: http://starletspalace.blogg.se/
Postat av: Dan

Kan säga att det blev bra! :) är riktigt nöjd med min nya kalufs ;)

2008-08-22 @ 21:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0