Är det konstigt att man blir trött???

Efter fem veckors ledighet FÖRVÄNTAR sig även jag mig att vara utvilad och pigg inför höststarten!! Jag kände mig oxå JÄTTEPIGG ända tills klockan ringde i går morse.
Idag efter TVÅ dagars jobb är jag trött som en gnu. Det känns som jag överhuvudtaget inte varit ledig alls......
Satte mig i soffan för att se vädret vid halvsju och var fullt medveten under hela vinjetten och Tones hurtiga "en riktig god kväll" och sen blev det svart. Inte i rutan utan i huvudet på mig! Hjärnan tyckte det var dags för mikrosömn och gjorde kortslutning i ungefär de minuter det tog innan prognosen var klar för att åter koppla upp i reklamen.

Egentligen vet jag inte varför jag jämt envisas med att vilja titta på vädret för det stämmer ju aldrig i alla fall....
Det enda sanna jag vet är två störtsäkra kort för regn

1. Tvätta en full maskin och häng ut det på torkvindan. Ta sen en tur hemifrån så vräker garanterat regnet ner så fort  du lämnat parkeringen! När du kommer hem är tvätten blötare än INNAN du hängde den och du får hänga drypande kläder och handdukar i hela huset. Detta har jag provat ett flertal gånger i sommar och det har funkat varje gång!!!
Funderar på att ta patent hos bönderna när de klagar på att torkan förstör skördarna. Kanske tom kan få  EU-bidrag och bli rik på kuppen.

2. Skaffa massor av blommor i olika krukor. Bättre ju större och tyngre det är. Rent av otympliga att bära ska de vara.Placera sedan ut de överallt i trädgården. Oxå detta ett supersäkert sätt för regn! MEN du slipper gå på gym! När störtskuren kommer spring ut, greppa en kruka, stappla mot skydd under nåt slags tak, i hallen eller annat torrt ställe.Upprepa detta till alla krukor är i säkerhet och SE hur molnen skingrar sig. Vill du ha ett pass till så upprepar du övningen. Alltså - Ut med alla krukor, se regnet, in med alla krukor, se solen!!

Behöver jag säga att jag redan förra sommaren sa att jag inte skulle ha några blommor den här sommaren men man glömmer fort!

Det regnar igen..... Behöver jag säga att jag på eftermiddagen ställde ut alla blommor?
Så nu är det väl dags för ett gympass igen :-) 




Kommentarer
Postat av: Ufis

Ha ha! Samma här! Trött och dyngsur tvätt!

2008-08-13 @ 07:56:18
Postat av: Starlet

Nä men nää..jordnötssmör som är så gott :D Fast nu spyr jag på det efter igår. Haha.



Fy vad jobbigt med regnblöt tvätt! Och kånka på krukor.



Kram

2008-08-13 @ 08:37:54
URL: http://starletspalace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0