Ja må vi leva..............


Den här helgen har jag hunnit hur mycket som helst och behövde alltså inte ha söndagsångest idag!
Jag har putsat fönster, strukit gardiner, tvättat all tvätt, städat, klippt gräsmattorna och allt gick av bara farten igår....


Idag däremot har jag varit på kalas i grannstaden med dottern. Jag tvingade henne att följa med eftersom jag inte känner en kotte mer än hon som fyllde år. Henne har jag däremot känt sen urminnenas tider då vi jobbade ihop på samma "dagis" som det hette då. Vi var ung och grön och det skiljer 5 år mellan oss och hon är äldst.
Vi umgås inte idag men träffas 5 ggr om året och äter och snackar skit vi 5 som jobbade ihop på den tiden.
Alla är idag utspridda på olika platser och vi har ABSOLUT INGENTING GEMENSAMT mer än jobbet.
Åtskilliga gånger har födelsedagsbarnet och jag funderat på varför vi fortsätter men ingen orkar väl bryta sig ur och för all del det är ju trevligt när vi väl träffas hemma hos varann en varsin gång per år med god mat och MYCKET skitsnack!
Kalaset idag var väl hrmmm så där. Tänk er gamla kort på mor och farföräldrar når de sitter uppstramade med blommiga blusar, kjolar och omgivna av blombuketter a´la begravning.......och bara äldre, allvarsamma, lågpratande människor som satt stela på pinnstolar runt väggarna.

Alltså människan fyllde 50 år!!!!!!


Hellre tillbringar jag min 50-årsdag när den kommer i isoleringscell på Kumla än har en "fest" som den här..........
Vi stannade så länge vi behövde för att inte vara oartiga, skyllde på att vi skulle hämta dotterns pojkvän på vägen hem och tackade för oss...........

Sen satt vi hela kvällen efter middagen och pratade mannen, dottern, pojkvännen och jag. I flera timmar satt vi där vid köksbordet och hade trevligt.
Det tyckte i alla fall jag.
Vad ungdomarna tyckte när de gick upp för natten förtäljer inte historien. Kanske får jag bloggsnoka om det i framtiden...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0