Sju(-u-r-r)k




Vaknade i morse och mådde inte som jag tycker att jag förtjänar............
Magen bubblade och illamåendet gjorde sig närvarande.
Låg still som en död sill i sängen och kämpade frenetiskt emot för kung och fosterland.
Ringde jobbet med extra dåligt samvete då vi har flera inskolningar nu och att det då är extra jobbigt med vikarier. (inget illa menat)
Men vad ska man göra? Vi tjatar på föräldrarna hur viktigt det är att vara hemma MINST två dagar efter en magsjuka, även om barnet känner sig frisk men själv kan man nästan gå och jobba mellan toabesöken. (nja)

Andra föräldrar säger att det inte är magsjuka utan något som barnet har ätit.
Ja, kanske var det den lilla extra smörgåstårtsbiten vi knyckte till oss mina arbetskamrater och jag på jobbmötet igår kväll? Vi som stannade kvar för ett extra möte och tyckte att vi gjort oss förtjänt av det?
Men bara jag blev dålig så det måste vara nåt annat jag ätit väl?

Hur som helst så känns det SÅ befriande när tarmarna lägger sig på sin rätta plats igen och livet återgår till det normala.
I morgon ska jag vara hemma, det har jag ringt om....
Är det magsjuka jag haft ska jag vara hemma på fredag oxå men är det verkligen det?
Vi får se hur jag gör......




Kommentarer
Postat av: ufis

Tackar för pannkakan men hur gick det till???

2008-08-28 @ 07:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0