Jag lever i framtiden......

Idag har jag öppnat (=börjat först på mitt jobb) och jag tycker verkligen illa om att gå upp i svinottan en måndagsmorgon klockan fem......
Än så länge är det ju ljust  på morgnarna men snart är hösten och vintern här. Man behöver skotta sig ut, skrapa rutorna på bilen, skotta sig in på jobbet och gå upp ÄNNU tidigare  för att hinna allt.

Under mitt motto säger jag: "Lev för dagen"
Det är jag väldigt bra på att säga till andra men har svårt att leva efter själv, trots att jag gärna vill tro att jag gör det!



Andra runt omkring mig påminner mig krasst hela tiden om att det inte är så.

När våren är som ljuvast och värmen kommer säger jag: "Snart vänder det" (och går mot mörkare tider efter midsommar som ännu inte varit)
Mina arbetskompisar blir tokig på mig den "sanna pessimisten" (det är jag väl inte?) och går sina närmaste på nerverna genom att ta över mitt beteende.

Se kommer semestern och mina kollegor utbrister: "Oh vad härligt med flera veckors ledighet" vilket får mig att snusförnuftigt säga: "Det går så fort så, snart är vi här igen med ett helt år kvar till nästa"



Så snart höstterminen börjat räknar jag hur många veckor det är till jul och att säger: "snart vänder det igen och går mot ljusare tider."

Sådär håller jag på.... Idag är i nästa vecka, och nästa vecka är om en månad etc
Som tidsresenär i framtiden borde jag veta en hel del om vad som händer och framförallt veta nästa veckas tips och lottodragningar och göra mig en hacka för framtiden!!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0