Äntligen Fredag.............eller?


I min ungdom var fredagen veckans absolut bästa dag. Oavsett om jag gick i skolan eller jobbade så var veckan fixad och en l-å-n-g helg låg orörd framför mig. Dagar jag kunde göra vad jag ville på, vara uppe/ute hur sent som helst och sova hur länge jag ville.
Fortfarande i personalrummet hävdar jag att fredagen är den bästa dagen på veckan och de flesta av mina kollegor håller med.

Men handen på hjärtat............ Efter jobbet, matinköpen, "festliga fredagsmiddagslagningen" och dito supering däckar vi i varsin fåtölj. Mannen först så där framåt 21-tiden, och jag en stund efter. Mannen vinglar in i sängen medans jag envist håller mig uppe för fredagen ÄR veckans bästa kväll (?)
Men på lördagen får jag ju ändå sova hur länge jag vill!! Tydligen vill jag inte sova längre än vad jag vanligtvis gör i veckorna då jag dödstrött väcks av en tjutande klockradio vid ungefär den här tiden som jag självmant vaknar på lördagsmorgonen. Hur pigg som helst och inte en chans att somna om...........

Mannen har ju inte helg än så han åker iväg vid sju som vanligt. Slänger in tidningen som jag läser två gånger i sängen,
tittar lite på TV (oxå i sängen), lyssnar på radio, får ont i ryggen och går upp.........
Fikar, läser alla dagstidningar på nätet, duschar, bäddar, klär mig, fikar lite till och klockan är nio!!!!!!!

Vi hittar väl på nåt under eftermiddagen mannen, dottern (ibland) och jag men på nåt konstigt sätt slår John Blund en i huvudet vid 21-tiden igen. Mannen först och jag sen....................(Om vi inte har någon civiliserad uppgift att göra ex. spela eller nåt)

VIlken tur att söndagen är kvar! eller?
VId lunchtid kommer SÖNDAGSÅNGESTEN!!!!
Hela helgen har gått!!
Vad har jag gjort de här dagarna?
Oftast inte ett skit....
Inte vilat heller riktigt eftersom jag hela tiden väntar in nästa dag liksom..........

På måndagsmorgonen vaknar jag mer död än levande av klockradion och veckan börjar om.................

MEN.....Snart är fredagen här igen. Veckans bästa dag.............eller?



Kommentarer
Postat av: Ufis

...ha ha. Tänk så likartade gener vi har...

2008-08-15 @ 22:54:54
Postat av: ufis

vi har ju som sagt likartade gener.... Kram!

2008-08-16 @ 10:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0